Gotowanie na parze jest dobrym wyborem, szczególnie jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu. Możemy gotować na parze warzywa, w tym fasolkę, ziemniaki, marchewkę, brokuły, kalafior, paprykę, bakłażana, jak również mięso wieprzowe, drobiowe, ryby, czy wołowe. Na parze możemy również przygotowywać desery, lub obiady na słodko. W tym bardzo popularne są paruchy, które są wyrabiane z podobnego cista jak paczki z jedną różnicą, są przygotowywane na parze, anie na oleju czy smalcu. Można je dodatkowo jeść z dżemem, z jogurtem czy osłodzona śmietanką. Gotowanie na parze jest bardzo zdrowe. Wiele osób mogłoby powiedzieć, że potrawy uzyskane ta drogą są niesmaczne, jednak nic bardziej mylnego. Warzywa, owoce, czy inne składniki potraw zachowują swój zapach i smak, są smaczne i mogą być również przyprawiane. Na parze gotujemy zazwyczaj na dwa sposoby. Możemy wyposażyć się w specjalne urządzenia przeznaczone do gotowania na parze, lub w dostosowane do tej czynności garnki. Jeśli chodzi o garnki to zazwyczaj składają się z dwóch części, garnka do którego wlewamy wodę, i durszlaka dopasowanego do garnka, który stawiamy wyżej. Przykrywka zapewni doskonałe warunki cieplne, jak również nie wypuści pary, która powstanie wraz z gotowaniem się wody w garnku.

Comments are closed.

Strony
Popularne
  • Ostre smakiOstre smaki
    W wielu krajach egzotycznych, są wykorzystywane ostre przyprawy do przyrządzania potraw tradycyjnych, podawanych w porze obiadu, lub kolacji. Wielu osobom ostre potrawy smakują, inni natomiast wola łagodniejsze odmiany dań, które …
  • Korzystanie z nagranych przepisówKorzystanie z nagranych przepisów
    Zapisywanie przepisów od lat było bardzo ważnym zajęciem każdej gospodyni domowej. Przeważnie jednak trzeba było korzystać z zasłyszanych przepisów i poprzez ich delikatne poprawienie pod swoim kątem, stworzyć można było …